onsdag den 16. juli 2014

Sprøde Marengs

I dag havde jeg lyst til en lille sommerdessert som forskud på den ferie jeg får på fredag.
For noget tid siden købte jeg en omgang sukrin melis, selvom jeg ellers sværger til sukrin gold. Men det var netop med henblik på at skulle afprøve LCHF marengs, og det blev så i aften. Jeg har tidligere læst om den kolde smag i sukrin, men som ikke er så tydelig i gold-versionen. Jeg tænkte derfor, at mine marengs skulle tilsættes noget smag, så den kolde fornemmelse ikke gik så stærkt igennem. Jeg besluttede mig for en omgang med orange-chokolade.

Marengs med orange-chokolade
6 flade stk

2 æggehvider
100 g sukrin melis
1 tsk vaniliepulver
2 tsk raw kakao
40 g groft hakket mørk orange-chokolade

Varm ovnen til 100 grader, ikke varmluft!
Pisk æggehviderne godt stive, og pisk sukrinen i.
Bland vanilie, kakao og chokolade i.
Lav klatter med en ske på bagepapir, og flad dem evt. lidt ud. Så opnår du en sprødere og mere porøs marengs.
Bag i 60-70 minutter, og undgå at åbne ovnen undervejs.
Lad de helt bløde og varme marengs køle af, så bliver de dejligt sprøde.



Jeg knuste min marengs i store stykker, tilsatte lidt friske jordbær og blåbær, og lavede en dejlig omgang råcreme, og voilá - dejlig marengsdessert a la Eton Mess



Dette indlæg indeholder affiliatelinks

Ingen kommentarer:

Send en kommentar