torsdag den 6. februar 2014

Mærkedag x2 - Hur(host)ra!

Wow, så rundede jeg de 4000 besøg på min lille blog - det er altså ret sejt, synes jeg.
Bloggen er jo som udgangspunkt lavet som hjælp til min egen motivation, Men er glad for at der er folk derude der læser med. Det er jo også sjovere at afprøve nye opskrifter og eksperimentere, når folk bliver nysgerrige på det.

Den anden ting der rundes disse dage, handler om min vægt. Den har siden oktober ligget stille, blandt andet på grund af fyringen fra mit gamle arbejde. Overskudet til yderligerevægttab har simpelthen ikke været der, og vægten har rodet rundt på de ca. 65 kilo siden da. Hvilket jo også er fint - at jeg har holdt vægten.
Men, i forbindelse med min sygdom, er vægten gået ned. En årsag kunne være den temmeligt nedsatte mængde mad jeg har indtaget, 1-2 måltider mad om dagen - ligesom periodisk faste faktisk.
En anden årsag er min inaktivitet. Meget af vægttabet er formentlig muskelmasse, men ikke desto mindre er det enormt motiverende for mig, at vægten nu ligger under de 64. Det giver blod på tanden at skulle fortsætte, og bringe vægten yderligere ned.
Det er også meget rart at tænke på, at der ikke tages på, når nu jeg bruger det meste af dagen på sofaen.
Og syg vil jeg være et stykke tid endnu, da min kolde lungebetændelse nu er blevet til almindelig lungebetændelse i venstre lunge! Så jeg hoster videre et par uger endnu...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar