tirsdag den 18. marts 2014

Grøntsager i wok med kylling, rejer og fløde

Både min søster og jeg havde lyst til en omgang krydret, men dog let aftensmad, og havde også begge utrolig meget lyst til rejer. Vi bestemte os derfor at lave en stor portion grøntsager i wok med krydret kylling og rejer til.
Til min grøntsagsblanding brugte jeg det jeg lige havde i køleskabet og fryseren, og resultatet blev denne lækre omgang:



Grøntsager i wok

1/3 knoldselleri
2 gulerødder
1/2 broccoli
1/2 poser frosne grønne bønner
1 bakke champignon
1 løg
1 squash
1 pose forkogte venamei rejer med hale
1 bakke kylling inderfilet
2 dl fløde eller
2 fed hvidløg
glutenfri soya
thai-krydderi
chili
kokosolie til stegning

Snit grøntsagerne fint, og del broccolien i små buketter. Det er lettest at have det hele ordnet inden man går i gang med at stege.
Skyl og rens rejerne, og pil halerne af. Skær kyllingefileterne i mindre stykker.

Varm kokosolie op i wokken, og put thai-krydderi, hvidløg og chili i, og tilsæt kyllingen. Steg kyllingen til den er lige præcis færdig, og hæld den i en skål til senere brug.
Varm lidt mere olie, og steg løg og rejer et par minutter, og hæld dem over i skålen.
Steg nu grøntsagerne ad flere omgange, og hæld dem over i skålen. Når den sidste omgang grøntsager er stegt, hældes de andre grøntsager, samt kylling og rejer tilbage i wokken, og fløde/kokosmælk tilsættes. Lad den stå under låg et minut eller to, og smag til med soya.
Fløden/kokosmælken kan sagtens udelades, men det giver en ekstra fedme i retten.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar