søndag den 16. marts 2014

Peberfugter med fyld af kød og grøntsager

Igen har jeg forsøgt at få brugt grøntsager jeg ikke er så vild med, og denne gang oven i købet 2 slags i samme ret.
Af en eller anden grund kan jeg bare ikke lide peberfrugt. Har aldrig kunnet det, og forsøger jævnligt at vænne mine smagsløg til, men de er ikke blevet overbevidst endnu. Derudover er bladselleri for mit vedkommende en afskyelig grøntsag, som intet har til fælles med sin lækre fætter, men som dog heldigvis kan blendes til ukendelighed.
Dette kombineret med en rest fetaost og en blød pastinak blev til en omgang fyldte peberfrugter, en nem ret, som ser virkelig lækker ud:


Fyldte peberfrugter
1 stor pastinak
1/2 bundt bladselleri
2 æg
1 pakke hakket oksekød
1 pakke løgismose fetaost
4 store peberfrugter
salt og peber
ost i skiver til gratinering

Varm ovnen til 200 grader.
Skær den grønne stilk ud af peberfrugterne, og fjerne alle kerner.
Riv pastinak og bladselleri fint, og bland med det hakkede kød. Smuldr feta i mindre stykker, og bland i. Rør sammen med æg og loppefrøskaller, og smag til med salt og peber.
Fyld peberfrugterne godt op med kødblandingen, og læg en skive ost på toppen til gratinering.
Stil de fyldte peberfrugter i et fad, og bag dem i ca 30 minutter.

Jeg havde en del fyld tilbage, men det har jeg frosset ned til senere brug, for eksempel til nogle oksekødsdeller eller farsbrød.

Dette indlæg indeholder affiliatelinks.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar