lørdag den 8. marts 2014

Ruccola-pesto med basilikum

Jeg er begyndt at få en kasse med grøntsager fra Aarstiderne, for at få spist lidt flere forskellige grøntsager. De har en kasse uden grøntsager, så den bliver leveret til min dør hver anden uge. Lækkert! Ja, altså lige bortset fra når der kommer grøntsager ind ad døren, som man er knap så vild med. Men så bliver jeg tvunget til at prøve noget nyt og få udfordret mine smagsløg.
Ruccola er en af de ting jeg ikke er så vild med. Jeg overvejede at give det til min mor, men besluttede mig for at det altså skulle bruges til noget. Det endte i en lækker pesto.

Ruccola-pesto
1 bakke skyllet ruccola-blade
1 pose pinjekerner
100 g parmesan
1 potte basilikum
olivenolie

Rist pinjekernerne på panden til de er gyldne. Skær parmesanen i mindre stykker.
Put alle ingredienserne i en blender, og hæld olivenolie ved, så massen lettere køres igennem.
Hæld pestoen på glas, og stil den i køleskabet!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar