tirsdag den 19. november 2013

Pizza med masser af grøntsager

Her på valgaftenen kunne jeg jeg først sent komme ned og stemme, og aftensmaden skulle derfor både være nem og hurtig. Det blev derfor til en omgang lækker blomkålspizza, der ikke tager meget mere end 30 min at lave. Imens bunden bager i ovnen, kan fyldet forberedes.

Pizzabund:
400 g blomkål 
2 æg
150 g revet ost
1 spsk oregano
2 spsk loppefrøskaller

Tænd ovnen på 230 grader varmluft.
Riv blomkålen fint, og bland med resten af ingredienserne. Fordel på en bageplade med papir, jeg synes det er lettest med en spiseske. Portionen passer præcis til en bageplade.
Bag bunden i 12-15 minutter, til den er let gylden.

Tomatsovs:
1 dåse hakkede tomater
1 løg
1 fed hvidløg
1 spsk olivenolie
en håndfuld friske basilikumblade
salt og peber

Blend alle ingredienser sammen med stavblenderen, og sovsen er klar. Fordel den i et tyndt, men jævnt lag over hele pizzaen.

Som fyld på min pizza kom jeg derudover italiensk salami, squash i skiver, frisk tomat, champignon, stykker af kyllingepølse, frisk basilikum, og ost på toppen.

Bag pizzaen 5-10 minutter i ovnen, til osten er sprød og gylden.
Lad pizzaen stå og samle sig et par minutter, inden den serveres.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar