fredag den 31. januar 2014

Et stk syg blogger med forsvundne smagsløg

Ja, her ligger jeg så og er syg - lungebetændelse har jeg fået mig anskaffet. Og det er ærligt talt ikke særligt sjovt. For det første indebærer det en ulidelig mængde hosteanfald, en ubehagelig trykken for brystet og at fylde kroppen med medicin. Derudover har jeg pådraget mig en omgang forkølelse, så mine smagsløg er cirka ikke-eksisterende. De virker i hvert fald ikke.
Det er derfor ikke disse dage jeg får kokkereret det sjove og nye mad, for jeg kan alligevel ikke smage det.
I stedet har jeg kørt den safe, og min kære søster har så heldigvis erklæret at det smagte som det skulle. Retterne har været meget simple, og jeg bringer derfor ikke nogle opskrifter, men i skal da ikke snydes for et par billedeksempler af de sidste dages aftensmad.

Kyllingelår med bønner, bagte grøntsager, dild-dip og lidt grøntsagsstave

En smuk salat med spidskål, grapefrugt og rosiner

Slagterens medister med bønner og flødestuvet spinat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar