lørdag den 18. januar 2014

Lidt til kaffen

Jeg følger lidt forskellige madbloggere og andet på instagram, da det er et godt sted at finde inspiration. For noget tid siden så jeg nogle fine mandelsmåkager, og dem måtte jeg prøve. Jeg har tidligere forsøgt mig med småkager, men jeg har endnu ikke prøvet at de bliver sprøde, hvilket er det jeg forbinder med en småkage.
Disse er med vanilie, men jeg vil også afprøve med lakrids og kakao på et senere tidspunkt.



Der skal bruges:
200 g mandler
1 æggehvide
1 spsk agavesirup eller 1-2 dråber stevia
1 tsk vaniliepulver

Varme ovnen på 160 grader
Hak mandlerne fint i en minihakker eller blender, og tilsæt sødestof, vanilie og æggehvide.
Dejen bliver ret klistret, men også porøs, så den skal rulles ud mellem to stykker bagepapir.
Stik kagerne ud, og bag dem til de bliver gyldne. De smager lækkert som de er, men det kan også anbefales at putte lidt syltetøj på!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar